Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Jeanette Johnsson - 20 maj 2009 19:17

Jag har gått igenom hur många hundra bilder som helst från en bilsemester i Nordnorge 2007. Det var nog en av de bästa semestrar någonsin. Vi tog dagen som den kom. Sov i bilen ibland, itält ibland och hyrde en stuga de nätter vi ville lyxa till det. Nordnorge är helt underbart; kritvita stränder, höga berg och vackra gamla fiskebåtar. Där fann jag friheten.

Av Jeanette Johnsson - 20 maj 2009 19:07

Om exakt en månad åker jag och hela tjocka släkten till Kroatien. Jag och kusinen var där 2006. Så det blir ett kärt återseende. Då var vi i Opatija (se bilden) i norra delarna. Men denna gången ska vi till Trogir utanför Split. Ska bli kul att se en annan del av det underbara landet.

I dag har jag ägnat mig åt att redigera bilder, skicka iväg några på framkallning och lägga in bilder i facebook. Sådant som man aldrig tar sig tid för annars när man är frisk och orkar göra viktigare saker.

Av Jeanette Johnsson - 20 maj 2009 11:30

Både igår och idag har jag varit hemma från jobbet. Sjuk. I går hade jag feber och ont i halsen. I dag har förkylningen slagit till med full kraft. Jag smakar förkylning i munnen, huden andas ut förkylningsdoft och hjärnan är full av förkylning så att det inte går att tänka. Överallt luktar det förkylning. Usch! Men det kändes lite bättre efter att ha duschat i morse, då blandades förkylnings- och feberlukten med trevliga dofter från schampoot och body lotion. Så det kändes bättre.


I går var det min födelsedag. Den fick tillbringas på soffan. Fast å andra sidan så är det inte värre att vara sjuk när man fyller år än någon annan dag. Men det lättades upp av alla fina grattismeddelanden på facebook och alla födelsedagssms. Då kändes allt plötsligt lättare.


Redan efter halva dagen igår var jag rastlös av allt tv-tittande. Men samtidigt så orkade jag ju inte göra något annat. Jo, jag tog en paus ett tag från tv:n och satt med "mycket vetenskapliga" quiz på facebook. Så nu vet jag allt om mig själv. Hör bara på det här:

* Vem i tjejgänget är du?

"Rakt-på-sak-tjejen" med stora planer för framtiden. Du vet vad du vill. Du är också tjejen som hittar pojkvänner som bor en bit hemifrån för att du gillar att ha tid för dig själv.

* Vem i Sunes sommar är du?

Storasyster Anna.

* Vad har du för psykisk sjukdom?

Du är normal. Vad nu det betyder...

* Hur mycket bonde är du?

25 %. Du växte nog upp på landet. Men har glömt det mesta och du har aldrig kört traktor eller mjölkat en ko.

* Personlighetstest.

Du är lärartypen. Du gillar att bestämma över folk och vill gärna betygsätta dom också.


Ja, det är inte klokt vad mycket man lär sig på facebook. Nu ska jag nog leta upp några fler roliga quiz på facebook. När jag är frisk igen kommer jag veta så mycket om mig själv som jag inte visste innan och jag kommer ha så stor nytta av dessa nya kunskaper.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards