Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Jeanette Johnsson - 23 maj 2009 18:05

Jag har haft en bra dag på jobbet idag. Var en träff med gamla yrkesfordon som bussar, lastbilar med mera. Redan på E4, på väg till jobbet, körde jag om en gammal brandbil. Det är kul att gå och strosa bland de välskötta gamla trotjänarna. Och dessa entusiaster. Jag gillar folk som verkligen brinner för sitt intresse och det gör dessa bilmänniskor.

Har varit fullt upp hela dagen med diverse olika intervjuer. Jag gillar sådana dagar. Det är oftast roligare att jobba helger faktiskt. Det händer lite andra saker då än på vardagarna och det är inte samma stress.


Efter jobbet åkte jag och handlade lite mat. Kunden före mig pratar med kassörskan. Jag förstår att han och familjen nyligen har varit på en utlandsresa. Han säger:

- Det var jättebra men det är skönt att vara hemma igen.

Jag blir alldeles kall så fort jag hör en sådan kommentar. Det är skönt att vara hemma igen!? Jag vet att jag överreagerar men sådana människor borde inte få åka på semester. Han borde skänka sin resa till mig nästa gång.


 Jag vet att många är precis som mannen i kön. Borta bra men hemma bäst. Det har aldrig varit så för mig. Jag skulle önska att jag hade ett jobb där jag slapp ha en fast punkt utan alltid var på resande fot. Okej, i längden skulle inte det vara kul. Det förstår jag. Men jag älskar verkligen att vara borta och varje gång så önskar jag att jag inte behöver åka hem igen. Inte för att jag inte tycker om mitt hem, mitt jobb och min vardag. För det gör jag. Men det är just det där med att alla dagar nästan ser likadana ut. Då träffar jag ändå nya människor nästan varje dag och får lära mig nya saker. Allt det älskar jag. Men det finns ändå en vardag och det är känslan av vardag som jag verkligen inte gillar. Jag hör Ebba Grön i mitt huvud: "Jobba, jobba, jobba. Samma sak händer i morgon".  


Jag önskar att jag vore lite mer som mannen i kön. Jag tror att han är mer tillfreds med livet. Jag är en sådan typ som aldrig blir nöjd. Jag vill alltid ha mer. Livet är alltid grönare på andra sidan.

Ja, ja. Det är bara en månad tills jag får sätta mig på flyget med den där underbara känslan i magen. Jag är på väg bort från vardagen för en stund. På väg till solen och värmen med människor som jag älskar. Kroatien - here I come.

Men i morgon är en annan dag. Då ska jag ut till Store Mosse på nationalparkernas dag. Som sagt; att jobba på helger har sina fördelar.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards