Alla inlägg under maj 2009

Av Jeanette Johnsson - 3 maj 2009 18:16

Tåget gick hem vid tre idag. Så vi har strosat runt och njutit av den härliga atmosfären i Kalmar.

Av Jeanette Johnsson - 3 maj 2009 18:12

Under journalistmötet i helgen fick vi allihop bo på Stadshotellet. Det var inget dåligt rum. En halv svit kändes det som. Först var det en hall och sedan var det ett tv-rum med två fåtöljer och en soffa. Innanför där var sovrummet med två sängar, två fåtöljer och en tv till. Förmodligen var det rena turen. Det kanske var fullt i de "normala" rummen. För det verkade inte vara några andra som fick ett sådant rum. Men det var bara att tacka och ta emot.

På kvällen bjöd distriktet på mat; hamburgertallrik och kladdkaka med glass till efterrätt. Det var oerhört gott. Och idag, söndag, var det frukostbuffé. Det är nästan det bästa med allt när man bor på hotell.

Av Jeanette Johnsson - 3 maj 2009 18:07

I helgen har det varit årsmöte med Smålandsdistriktet inom journalistförbundet. Det var i Kalmar. En så härligt stad. Det är så vackert med alla gamla hus, muren och havet. Jag bodde där en termin när jag pluggade och skulle utan tvekan kunna tänka mig att bo här igen. Det har varit en riktigt bra helg (trots envis huvudvärk). Det var kul att träffa före detta kollegor som jag inte sett på ett tag och även lära känna andra journaister från Småland som man inte sett innan.

Jag blev omvald och kommer att sitta med i styrelsen ett år till. Ett uppdrag som jag tycker är väldigt roligt.

Under gårdagen, lördag, hade vi avsatt några timmar till att prata om hur krisen påverkar tidningar och journalister i Småland. Mycket intressant.

Presentation


Foto:Pär Wretling

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards